Základem výuky Literárně-dramatického oboru jsou tvořivé činnosti – dramatické, mluvní, pohybové, slovesné, vybavující žáky potřebnými dovednostmi pro přirozený, kultivovaný projev. Snažíme se vytvářet herecké zkušenosti v rámci přípravy dramatického tvaru a také v rámci intenzivní interakce s divákem.
Výuku obohatíme žákům návštěvami divadelních představení a zákulisí, workshopy se zajímavými profesionály z divadelního prostředí, prací s mikrofonem a kamerou, dabingem, ale hlavně hereckou prací v rámci společného divadelního představení.
KRITÉRIA PRO PŘIJETÍ
I. stupeň základního studia (pro děti od 7let)
- Dokáže se srozumitelně představit a něco o sobě říct
- Dokáže se zapojit do skupinové aktivity
- Zvládá převyprávět děj svého oblíbeného filmu, knížky, seriálu
- Zvládá pracovat úplně samostatně či s malou pomocí učitele
- Ovládá svoje tělo v prostoru, umí vést pohyb a napodobit ho
- Využívá verbální i nonverbální projev
- Dovede přečíst krátký příběh nahlas a poté ho převyprávět vlastními slovy a zamyslet se nad ním, pojmenovat hlavní postavy a prostředí ve kterém se děj odehrává
II. stupeň základního studia (pro děti od 14let)
- Dokáže se zorientovat v dramatické situaci a popsat ji
- Aktivně se zapojuje do diskuze ve skupině, dokáže reflektovat svou práci i práci ostatních a kolektivu
- Umí vstoupit do role
- Dokáže základně pracovat se svým hlasem
- Využívá verbální i nonverbální projev
- Dokáže převyprávět stručně děj svého oblíbeného filmu/knížky
- Nebojí se zapojit do práce v kolektivu
- Dokáže pojmenovat základní funkce v divadle
- Čte nahlas, dovede příběh převyprávět vlastními slovy a rozebrat a popsat jednotlivé postavy v příběhu
- Ovládá svůj pohyb, dovede pohyb vymyslet, napodobit, zopakovat